Що вбиває вашу креативність?

Щоб стати по-справжньому інноваційною організацією чи особистістю та досягти успіху в бізнесі, потрібно визнати власні творчі бар'єри та зменшити їхню владу над вами


На жаль, багато бізнесів сьогодні не можуть реалізувати найцінніший свій актив: людську креативність, оригінальність та творчу уяву. Посилаючись на дослідження, проведене LinkedIn, творчість є гнучкою навичкою номер один, що її компанії потребують в 2020 році. Також у дослідженні Всесвітнього Економічного Форуму (WEF) креативність опинилася у трійці найкращих навичок робочої сили у 2020 році. Однак у більшості сьогоднішніх організацій від малого бізнесу до великих підприємств та державних установ відсутні системні підходи до побудови культури інновацій та творчості.

Якщо шукати на Amazon.com книгу про інновації, то можна отримати понад 80 000 результатів пошуку. Та чи дійсно нам потрібно стільки книг про інновації? Чи нам варто краще сформулювати питання так: чому, незважаючи на весь творчий потенціал, генеруючи креативні ідеї, люди не втілюють їх у життя? Найбільшою причиною є те, що нас зупиняють численні бар'єри для творчості, особливо на роботі. Дослідження показують, що існує низка перешкод для успішного впровадження інновацій на робочому місці, наприклад:

  • Страх невдачі, невпевненість у собі
  • Песимізм чи негативне мислення
  • Брак часу та ресурсів
  • Критика з боку інших
  • Відсутність різноманітності досвіду та внесків команд
  • Сувора політика та процедури
  • Відсутність підтримки нових ідей та підходів у компанії
  • Сумніви щодо того, чи можна творчість застосувати у роботі
  • Відсутність зосередження на меті
  • Втома
  • Інше
Дійсно, щоб стати по-справжньому інноваційною організацією чи особистістю та досягти успіху в бізнесі, потрібно визнати власні творчі бар'єри та зменшити їхню владу над вами. Також поширена думка, що інновація повинна бути чимось значущим, що трапляється один раз за життя. Це ближче до протилежного: інновація — це серія невеликих кроків та стосується культури компанії. Відверто кажучи, ви, можливо, ніколи не придумаєте велику ідею, перш ніж пропрацюєте тисячу малих ідей. Потрібно спочатку сформулювати свої творчі звички. Наприклад, японська концепція «кайдзен» (безперервне вдосконалення) фокусується на невеликих проривах щодня, приносячи феноменальні результати з часом. Наслідування цієї концепції дозволило компанії Toyota стати однією з найбільш інноваційних компаній сьогодні.


Як ви можете покращити вашу здатність мислити інноваційно?

Створіть психологічно безпечне місце. За даними дослідження Google, команди із неупередженим середовищем є більш захоплені обміном ідеями та вирішенням складних проблем, що дає більше шансів знайти оригінальні рішення.

Зробіть творчість звичкою. Те, що ви робите щодня — це ваші звички, ці щоденні процедури ведуть вас до ваших творчих цілей або віддаляють вас від них. У дослідженні припускається, що творчість передбачає багато соціальних впливів на людину. Для прикладу деякі творчі звички, які можна розвивати.

Запровадьте систему у ваших творчих експериментах. Ви можете практикувати концепцію «підтвердженого навчання» (validated learning), що виходить з «ощадливого стартапу» (lean start up). «Підтверджене навчання» допоможе вам швидко перевіряти ідеї та створити мінімально життєздатні продукти для вимірювання результатів ваших творчих експериментів.

Регулярна ходьба покращує творчі сили. У Стенфордському університеті дослідники виявили, що ходьба покращує творче мислення. Припустимо, що середня людина проводить щодня сидячи десь між 7 і 15 годинами. Очевидно, що це є жахливо для вашого здоров’я й настрою та це може страшенно впливати на вашу творчість.

Не має нічого дивного, що багато сьогоднішніх бізнес-лідерів сприймають період невпевненості, викликаний «глобальною ізоляцією», як творчий каталізатор, що вимагає інновацій. Звісно, пробувати нові ідеї або пропонувати нові підходи — ризиковано. Але що ще ризикованіше — то це грати у безпечних умовах та зачиняти свій розум перед творчими викликами. Якщо на своєму робочому місці ви не візьмете роль новатора на себе, будьте певні — за це візьметься хтось інший.

Євген Клименко
Викладач департаменту бізнес-освіти Київської школи економіки
Джерело: https://nv.ua/ukr/opinion_author/evgeniy-klimenko.html